Installationsprocess för luftvärmepump i lägenhet
Halloj. Jag bor i en lägenhet där temperaturen varierar ganska mycket mellan årstiderna och jag funderar därför på att skaffa en luftvärmepump för att få både svalka och värme på ett mer kontrollerat sätt. Det jag undrar över är hur installationen brukar gå till i en bostad där utrymmet är begränsat och där placeringen av innerdelen spelar stor roll. Jag har sett att många rekommenderar att man gör installationen med certifierade montörer, men jag har ingen tydlig bild av vad som ingår i arbetet och hur lång tid processen brukar ta. Är det någon som vet mer?
10 visninger

Hej. Jag installerade en liknande lösning i min lägenhet förra året och blev överraskad över hur smidigt det faktiskt gick. Montörerna gick först igenom hur rummet fungerade med luftflöden och förklarade vilka väggar som lämpar sig bäst för att hålla en jämn temperatur under både sommar och vinter. Det kändes tryggt att Installera värmepump i Stockholm eftersom jag fick tydliga besked om allt från placering till hur garantin fungerar och vad som ingår i efterföljande service. Det gjorde det enklare att förstå hela processen och känna sig säker i valet.