Letar enklare lösning för företagets redovisning
Hej forumet. Jag har under en tid upplevt att redovisningen i företaget blivit onödigt tung. Även om allt fungerar i grunden tar administrationen mer tid än jag skulle vilja. Bokföring, dokument och uppföljning kräver ständig uppmärksamhet. Jag vill gärna ha en lösning som känns mer naturlig i vardagen. Samtidigt är det viktigt att inget tappas bort eller görs fel. Därför är jag nyfiken på hur andra företagare har hittat ett enklare sätt att arbeta med redovisning.
11 visninger

Hej, jag har haft liknande tankar när redovisningen började ta mer plats i mitt arbete. För mig var det avgörande att hitta ett arbetssätt som kändes lätt att följa. När bokföring och rapportering blev mer samordnade minskade känslan av att allt var splittrat. Digitala lösningar gjorde också att mycket kunde hanteras löpande utan extra steg. Det gav bättre kontinuitet och mindre press i vardagen. Jag upplevde att ekonomin blev lättare att överblicka. På Smidig redovisning för företag förklaras hur redovisning kan göras mer följsam och mindre tidskrävande.