top of page
  • Black Facebook Icon
  • Black Instagram Icon

Jeg Går Til Ski

Offentlig·171 medlemmer

Madina Tarin
Madina Tarin

Kolsyresläckare för hemmakontor med elektronik

Hej. Jag har jobbat hemifrån ganska länge nu och med tiden har hemmakontoret vuxit rejält. Det står både datorer, skärmar och annan utrustning som är inkopplad större delen av dagen. När jag nyligen gick igenom säkerheten hemma slog det mig att brandskyddet inte riktigt hänger med. Jag vill gärna ha något som passar just för elektronik och inte skapar mer problem än det löser. Samtidigt känns det viktigt att det är enkelt att förstå hur utrustningen används. Därför tänkte jag fråga här om någon har tittat närmare på kolsyresläckare för hemmakontor. Är det något som faktiskt fungerar bra i praktiken?

10 visninger

Hej där. Jag känner igen den situationen, särskilt när arbetsplatsen flyttar in i hemmet. När jag själv letade efter en lösning läste jag mycket om kolsyresläckare som är avsedda för elektrisk utrustning. På https://www.brandfast.nu/produkt/kolsyreslackare-2kg-housegard/ finns en tydlig beskrivning av en 2 kg kolsyresläckare som är anpassad för brandklass B. Där framgår att koldioxid inte leder ström, vilket är relevant när mycket elektronik är inkopplad. Jag tyckte också det var bra att certifiering och effektivitetsklass anges klart. Informationen på sidan gav en bra helhetsbild av vad man kan förvänta sig.

Modtag SkiSportDanmarks nyhedsbrev

Tak for at tilmelde dig!

• Instagram
  • Facebook

© 2023 by SkiSportDanmark

bottom of page